Franšízové sítě v Česku dlouhodobě rostou
S franchisingem se setkáváme už několik desítek let. Jedná se o způsob podnikání, na základě kterého funguje celá řada nejen zahraničních, ale taktéž tuzemských společností. V roce 1995 franšízová síť rychlého občerstvení jménem McDonald`s zahájila trend rozšiřování se díky franšízám a s postupem let se na trend nezapomnělo. Právě naopak. Rozmohl se i u nás a aktuálně jsou stále nabízeny mnohé franšízy adeptům, kteří nemají nápad, ale kteří by se rádi dostali do světa podnikání. Například franšíza Extéria Market je novým spolupracím otevřená. Je to jedna ze společností, která má potenciál růst a do které je vhodné investovat.
Podle odborníků zejména české franšízové sítě u nás jenom rostou. Ale ještě ani zdaleka nejsou na svém vrcholu. Zájem se má v následujících letech o franšízové podnikání ještě zvýšit.
Zájem roste díky výhodám franšízového podnikání
Ptáte se, proč zájem o franšízové pobočky roste takovou rychlostí? Důvodem toho je především fakt, že se jedná o méně rizikový způsob, jak se dostat do světa byznysu. Když zamíří do světa podnikání člověk se svým vlastním nápadem, je zde vyšší pravděpodobnost krachu než u zajetého nápadu a zajeté značky.
Franchising se rovná nástupu do už rozjetého vlaku. To je poměrně oblíbené přirovnání, které tento způsob podnikání plně vystihuje.
Do franšízového podnikání se pouští jedinci toužící po změně
Statistiky dokonce mluví i o jedincích, kteří se do franšízového podnikání nejčastěji pouští. Nejvíce se mluví o lidech, kteří touží něčeho dosáhnout, kteří touží po změně a kteří hledají další pracovní šanci. Také to jsou velice často ti, kteří chtějí mít sami něco svého, ale nemají nápad, který by mohli realizovat.
Do franšízového podnikání se taktéž velmi často pouští lidé mající hromadu zkušeností a chtějící své zkušenosti konečně využít ve svůj prospěch, nikoli jen ve prospěch svého zaměstnavatele.