Hodnocení firem je důležité. Čte si ho skoro 90 procent zákazníků

Co děláte ve chvíli, kdy si uvědomíte, že potřebujete nový mobilní telefon nebo počítač? Nebo co děláte předtím, než si koupíte vysavač, objednáte úklidovou službu nebo stěhováky? To první, co dělá zhruba devadesát procent lidí, je, že si pročítají reference. Není tedy ani pochyb o tom, že hodnocení firem je pro společnosti nadmíru důležité a každý podnik, jenž chce uspět, by si na hodnocení měl zakládat. Přece jenom firmy, které jsou hodnocení pod čtyři hvězdičky, by tak výrazně ohrozily své zisky. 

Průzkum mluvící o tom, že až devadesát procent zákazníků si před koupí čte reference, mluví také o tom, že zhruba pětapadesát procent lidí si nevybere podnik, který je hodnocen pod čtyři hvězdičky. Většinou se volí podniky hodnocené nad čtyři hvězdičky, které jsou tak zárukou spokojenosti. 

Negativní hodnocení firem zákazníky odrazuje

Co z průzkumu také vyplývá, že bezmála pětadevadesát procent zákazníků by si nekoupila nic od firmy, která má špatné recenze. Zkrátka a dobře je negativní hodnocení firem odradí natolik, že raději vyhledají jinou firmou v oboru, jen lépe hodnocenou. 

Na základě těchto údajů, které vyplývají z nedávného průzkumu, je tak zřejmé, že každá firma by si měla na referencích zakládat, jelikož to rozhoduje o jejím úspěchu i o výšce jejích zisků. Málokterá firma si navíc uvědomuje, že dobré hodnocení rovná se zvýšená důvěryhodnost společnosti a lepší viditelnost. 

Hodnocení ovlivňuje i pozici ve vyhledávání

Pokud jsou firmy hodnocené (nezávisle na tom, jestli negativně nebo pozitivně), ovlivňuje to i jejich pozici v internetovém vyhledávání. Vyhledávače totiž zohledňují právě i napsané reference, které putují od klientů, zaměstnanců nebo obchodních partnerů společnosti. Podle dostupných informací lze říct, že například takový Google zohledňuje hodnocení firem až z deseti procent, což není zrovna málo.